Початкова школа – дуже важливий етап у житті кожної людини. Важливий та складний. Сучасні діти живуть в умовах великого інформаційного простору, деякі з них мало спілкуються зі своїми однолітками, проводячи основний вільний час за комп'ютером і телевізором. Школярі вміють користуватися телефонами, електронними іграшками, але зовсім не вміють грати з однокласниками. діяльності, різноманітність пізнавальних інтересів.
Для того щоб підтримати протягом уроку увагу дітей, необхідна організація активної та цікавої мисленнєвої діяльності.
Інтерактивні методи сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів і їх технологій дуже актуально у сучасній початковій школе.
Мета. Визначити основні напрями впливу інтерактивних методів, що використовуються в освітньому процесі початкової школи, на активізацію пізнавальної діяльності. Проаналізувати особливості змісту сучасної початкової освіти.
2. Розглянути технології інтерактивного навчання.
3. Визначити, які форми та методи є найефективнішими у початковій школе.
4.Провести експеримент як інтерактивні форми і методи навчання сприяють активізації пізнавальної діяльності практично.
Все більш значущим стає розвиваючий потенціал освітніх стандартів, що забезпечує існування та розвиток системи освіти в умовах освітнього середовища, що швидко змінюється.
У вітчизняній психолого-педагогічній науці глибоко розроблена діяльнісна парадигма освіти, що постулює як мету освіти розвиток особистості учня з урахуванням освоєння способів діяльності.
Особливістю реалізації діяльнісного підходу і те, що мети загальної освіти представляються як системи ключових завдань, які мають вміти вирішувати учні у результаті навчання. Ключові завдання відображають напрями формування якостей особистості (така побудова цілей дозволяє обґрунтувати не лише способи дій, які мають бути сформовані у навчальному процесі, а й зміст навчання). При такому підході навчальний предмет будується як система сутнісних знань, суттєвих властивостей і відносин, характерних для певної предметної області. , які мають уміти виконувати учні. Ці завдання повинні бути покладені в основу вибору та структурування змісту освіти.
Зміст ключових завдань відображає напрями формування компетенцій і в сукупності визначає результат загальної освіти:
– розвиток індивідуальних моральних, емоційних, естетичних та фізичних установок та якостей.
Соціальна компетенція - виховання громадянських, демократичних і патріотичних переконань, освоєння основних соціальних практик.
Загальнокультурна компетенція - освоєння основ вітчизняної та світової культури. }
Інтелектуальна компетенція – розвиток інтелектуальних якостей особистості, освоєння основ наук. засобами комунікації.
У зв'язку з цим особливе значення у своїй роботі вчитель приділяє збереженню принципу гуманістичного характеру змісту освіти, орієнтованості на вільний розвиток особистості, людини та громадянина, становлення та прояв його індивідуальних, суб'єктивно значущих еквівалентів норм і правил, морально-етичних, соціальних та правових цінностей, прийнятих у демократичному суспільстві
ного навчання
Інтерактивне навчання являє собою таку організацію навчального процесу, при якій практично всі учні виявляються залученими до процесу пізнання. Структура уроку, проведеного в інтерактивному режимі, включає 8 етапів.
Мотивація. Для створення мотивації поряд із проблемними питаннями та завданнями потрібно використовувати різні сценки, статті, статистичні дані (наприклад, про вплив навички читання молодших школярів на їх подальше
|