Сьогодні загальноосвітня практика більшості розвинених країн формується з урахуванням наступних пріоритетів: гуманізації, індивідуалізації, інтенсифікації, профілізації та ранньої спеціалізації, реалізація яких на практиці передбачає трансформацію навчального процесу, його переклад на суб'єкт-об'єктну основу.
одним з важливих засобів підвищення якості навчального процесу, успішного засвоєння знань дітьми, формування у них умінь і навичок є інформаційні засоби навчання, які дозволяють не тільки реалізувати принципи наочності в навчанні, але і діяльнісний метод в навчанні.
Грамотне використання можливостей інноваційних засобів навчання в освітньому процесі сприяє активізації пізнавальної діяльності та підвищення якісної успішності школярів; досягненню цілей навчання за допомогою сучасних електронних навчальних матеріалів, призначених для використання на уроках в загальноосвітній школі; розвитку навичок самоосвіти і самоконтролю в учнів; зниження у них дидактичних труднощів, підвищення активності та ініціативності, а також рівня комфортності навчання на уроці; розвитку інформаційного мислення школярів; формування інформаційно-комунікаційної компетенції; придбання навичок роботи на персональному комп'ютері.
Однак, результати теоретичних досліджень і досвід педагогічної діяльності доводять: використання інтерактивних засобів навчання без системної організації та технологізації навчального процесу може дати лише тимчасовий ефект. На думку Т.Т.Галієва, технологічне побудова навчального процесу обов'язково включає в себе послідовну орієнтацію на чітко визначені цілі і специфіку педагогічної технології, відповідно до якої педагогічний процес повинен гарантувати досягнення поставленої мети.
Застосування інтерактивної дошки в процесі навчання дозволяє реалізувати як абсолютно нові, так і роками відпрацьовані педагогічні прийоми, оскільки з'єднує безперечні переваги комп'ютера з достоїнствами звичайної шкільної дошки.
Інтерактивна дошка - це дошка, на яку проектується зображення, причому вона використовується як сенсорний екран : стилусом можна управляти програмним середовищем точно так же, як звичайної мишею, тобто при виборі слайдів, вирішенні завдань, побудові геометричних фігур і т.д. можна, торкаючись до поверхні дошки виконувати необхідні дії. Інтерактивна дошка дозволяє реалізувати як абсолютно нові, так і роками відпрацьовані педагогічні прийоми, оскільки з'єднує безперечні переваги комп'ютера з достоїнствами звичайної шкільної дошки.
Інтерактивні дошки можуть змінити викладання і навчання в різних напрямках. {{1 }}
1. Презентації, демонстрації та створення моделей.
Використання необхідного програмного забезпечення і ресурсів в поєднанні з інтерактивною дошкою може поліпшити розуміння нових ідей.
Інтерактивна дошка - цінний інструмент для навчання всього класу. Це візуальний ресурс, який допомагає викладачам викладати новий матеріал дуже жваво і захоплююче.Вона дозволяє представити інформацію за допомогою різних мультимедійних ресурсів, викладачі та учні можуть коментувати матеріал і вивчати його максимально детально. Вона може спростити пояснення схем і допомогти розібратися в складній проблемі. Викладачі можуть використовувати дошку для того, щоб зробити подання ідей захоплюючим і динамічним. Дошки дозволяють учням взаємодіяти з новим матеріалом, а також є цінним інструментом для викладачів при поясненні абстрактних ідей і концепцій. На дошці можна легко змінювати інформацію або пересувати об'єкти, створюючи нові зв'язки. Викладачі можуть міркувати вголос, коментуючи свої дії, поступово залучати учнів і спонукати їх записувати ідеї на дошці.
2. Активне залучення учнів до навчального процесу.
Дослідження показали, що інтерактивні дошки, використовуючи різноманітні динамічні ресурси і покращуючи мотивацію, роблять заняття цікавими і для викладачів, і для учнів.
Правильна робота з інтерактивною дошкою може допомогти викладачам перевірити знання учнів. Правильні питання для прояснення деяких ідей розвивають дискусію, дозволяє учням краще зрозуміти матеріал. Керуючи обговоренням, викладач може підштовхнути учнів до роботи в невеликих групах. Інтерактивна дошка стає центром уваги для всього класу. А якщо всі матеріали підготовлені заздалегідь і легкодоступні, вона забезпечує хороший темп уроку.
|